דילוג לתוכן
  • Facebook
  • LinkedIn

טלפון: 03-7520432     |     דוא"ל: shaierez@gmail.com

טלפון: 03-7520432     
דוא"ל: shaierez@gmail.com

משרד עורך דין שי ארז – ליווי משפטי בשיווק דיגיטלי
  • דף הבית
  • חזון
  • תחומי פעילות המשרד
    • יצוג בדיני עבודה
    • ניהול תביעות בגין דיוור (תביעות ספאם)
    • טיפול משפטי בקניית ומכירת נכסי נדל"ן
    • קבלת רישיון קבלן שירות עבור חברות כוח אדם וניקיון
    • גביית כספים ויצוג בהוצאה לפועל
  • חדשות משפט
  • מאמרים
  • תקנון האתר והצהרת פרטיות
  • יצירת קשר
  • יצוג בדיני עבודה
  • ניהול תביעות בגין דיוור (תביעות ספאם)
  • קבלת רישיון קבלן שירות עבור חברות כוח אדם וניקיון
  • טיפול משפטי בקניית ומכירת נכסי נדל"ן
  • גביית כספים ויצוג בהוצאה לפועל
משרד עורך דין שי ארז – ליווי משפטי בשיווק דיגיטלי
  • דף הבית
  • חזון
  • תחומי פעילות המשרד
    • יצוג בדיני עבודה
    • ניהול תביעות בגין דיוור (תביעות ספאם)
    • טיפול משפטי בקניית ומכירת נכסי נדל"ן
    • קבלת רישיון קבלן שירות עבור חברות כוח אדם וניקיון
    • גביית כספים ויצוג בהוצאה לפועל
  • חדשות משפט
  • מאמרים
  • תקנון האתר והצהרת פרטיות
  • יצירת קשר
  • יצוג בדיני עבודה
  • ניהול תביעות בגין דיוור (תביעות ספאם)
  • קבלת רישיון קבלן שירות עבור חברות כוח אדם וניקיון
  • טיפול משפטי בקניית ומכירת נכסי נדל"ן
  • גביית כספים ויצוג בהוצאה לפועל
ראשי » הגנת הפרטיות » מהו מאגר "אל תתקשר אליי"?

מהו מאגר "אל תתקשר אליי"?

שי ארז דצמבר 26, 2022 4:49 pm אין תגובות

החל מיום 1.1.23 צפוי לפעול מאגר מיוחד המנוהל על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ובו מרוכזים מספרי טלפון של האנשים שאינם מעוניינים בפניה אליהם.

המאגר החדש מאגר אל תתקשר אליי אמור להיות בשורה גדולה לצרכנים שבאמצעות הרשמה אליו יחסכו שיחות שיווק מטרידות וחוזרות.

מבחינת בעלי העסקים העוסקים בשיווק יש בשורה בכך שאותם אנשים שאינם מעוניינים בפניות ירוכזו במאגר אחד, ובאמצעות בדיקה מול המאגר ניתן לשפר את מאגר הנתונים ולהגיע רק ללקוחות שמוכנים להקשיב לפניות שיווק טלפוני.

המאגר מגדיר כי פנייה שיווקית אל אדם שהכניס את המספר שלו אל המאגר אסורה, וניתן לקנוס את המשווק בגללה..

גם אם ניתנה הסכמה של הצרכן לפנייה שיווקית טלפונית הוא רשאי לבטל הסכמה זו בכל עת ולהודיע לעסק שאינו מעוניין שיתקשרו אליו שוב!.

זהו כוח מהותי לצרכן והנני ממליץ לתעד בכתב או בהקלטה כל פנייה אל עסק שמבקשת להפסיק להתקשר אליך כצרכן.

גם צרכנים שלא הכניסו את המספר שלהם למאגר רשאים להודיע לעסק שפנה אליהם כי אינם מעוניינים בפניות נוספות ואזי אסור לאותו עסק לפנות אליהם פעם נוספת.

הסרה של צרכן ביחס לעסק מסוים אינה מתועדת במאגר אל תתקשר אליי, אך היא צריכה להיות מתועדת באותו עסק כדי למנוע התקשרות חוזרת לאותו לקוח.

החוק מעביר את נטל הראיה לכך שההתקשרות נעשתה לפי החוק אל העסק, ועליו להראות ולהוכיח כי ניתנה הסכמה לפנייה טלפונית לגבי כל פניה שיווקית.

כדי לבדוק האם מספר מסוים נמצא במאגר הוקם פורטל מיוחד לעסקים כדי לאפשר לשלוח שאילתות ולבדוק.

המאגר נמצא בכתובת : https://dnc.fta.gov.il/business-homepage

צריך להירשם כעסק למאגר ואז ניתן לבצע שאילתות על מספרי טלפון שונים.

חשוב לשמור את תוצאות השאילתה לצורך בירור עתידי אם מוגשת תלונה על ידי הצרכן.

העברת הנטל נמצאת בתוספת השישית לחוק בסעיף 1 האומר:

עוסק הפונה לצרכן בפנייה שיווקית לאחר שהצרכן פנה אליו וביקש ממנו כי יחזור אליו באמצעות שיחה; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש שהעוסק יחזור אליו כאמור הוא על העוסק.

מהו התיעוד שנדרש להסכמה?

בוודאי שהסכמה כתובה תתאים לכך או הסכמה בהקלטה, ונראה שאף הסכמה דיגיטלית בעת מילוי תיבת שיחה הנותנת אישור להתקשר תספיק.

חשוב שהצרכן יהיה מודע כי כל הסכמה שניתנה בצורה מתועדת תופסת רק לשנה, ואחרי כן יש לפנות ללקוח ברשתות חברתיות ושוב לפתות אותו במידע מבצעים והנחות לתת הסכמה לפנייה שיווקית.

למעשה החוק החדש מטיל נטל כלכלי עצום על עסקים קטנים ובינוניים בבואם לפנות גם לקהל חדש, אך גם בבואם לפנות אל הקהל המוכר והידוע של לקוחות ומתעניינים.

בעיניי כל נטל חוקי היוצר הגבלה שיווקית ומחסום כספי להגעה אל הצרכן, מתבטא במחיר גבוה יותר על המוצרים והשירותים.

בעיניי החוק מקשה על כניסת עסקים חדשים לשוק ולכן מחזק את הכוח של התאגידים הגדולים והמונופולים.

מהם הסנקציות לפי החוק:

על הרשות להגנת הצרכן הוטלה החובה לבחון תלונות של צרכנים כלפי עוסקים על הפרות החוק והסמכות להטיל עיצום כספי בסכום של עד 46,080 שקלים חדשים ₪ לחברה ובסכום מופחת של עד 25,610₪ ביחס לעסק של יחיד.

כל צרכן יכול להגיש תלונה על עסק שפנה אליו בניגוד לחוק באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן באמצעות מילוי טופס כללי.

הרשות פונה לעסק במכתב התראה לפני הטלת עיצום כספי וכעת על העסק להוכיח שהכול תקין ונעשה לפי הדין.

במידה ולא פעל העסק כדין יתכן שיוטל עליו עיצום כספי בסכום מאוד מרתיע לכל הפרת חוק.

התיקון לחוק הגנת הצרכן משנה את הכללים בתחום השיווק הטלפוני, וישפיע על כל צרכן ועסק בשנים הקרובות!

לשאלות נוספות ומידע מורחב צרו קשר!

התקשרות טלפוניה מאגר אל תתקשר פרטיות שיווק שיווק טלפוני

שי ארז |להציג את כל הפוסטים של שי ארז

עו"ד מסחרי בתחום השיווק הדיגיטלי ודיני עבודה

« פוסט קודם
פוסט הבא »
פוסטים אחרונים
  • איך להגן על הבית והרכוש שלכם מחובות של המשפחה?
  • הוצאת רישיון קבלן כוח אדם בישראל
  • מכירת חברת ניקיון
  • שירות ליגל פרו
  • מהו מאגר "אל תתקשר אליי"?
קטגוריות
  • Uncategorized
  • דיני עבודה
  • הגנת הפרטיות
  • הוצאה לפועל
  • הוצאת רישיונות
  • חברות ניקיון
  • חדשות משפט
  • כללי
  • מאמרים
  • פוסט
  • רישיון קבלן שירות
  • שיווק באינטרנט

נשמח לסייע גם לכם בכל מקרה משפטי:

כתובת המשרד

רחוב הנרקיס 22 ראשון לציון

טלפון : 03-7520432

פקס': 03-7520431

דואר : shaierez@gmail.com

 

פוסטים אחרונים
  • איך להגן על הבית והרכוש שלכם מחובות של המשפחה?
  • הוצאת רישיון קבלן כוח אדם בישראל
  • מכירת חברת ניקיון
  • שירות ליגל פרו
  • מהו מאגר "אל תתקשר אליי"?
תפריט האתר
  • דף הבית
  • חזון
  • תחומי פעילות המשרד
    • יצוג בדיני עבודה
    • ניהול תביעות בגין דיוור (תביעות ספאם)
    • טיפול משפטי בקניית ומכירת נכסי נדל"ן
    • קבלת רישיון קבלן שירות עבור חברות כוח אדם וניקיון
    • גביית כספים ויצוג בהוצאה לפועל
  • חדשות משפט
  • מאמרים
  • תקנון האתר והצהרת פרטיות
  • יצירת קשר
תחומי פעילות המשרד
  • יצוג בדיני עבודה
  • ניהול תביעות בגין דיוור (תביעות ספאם)
  • קבלת רישיון קבלן שירות עבור חברות כוח אדם וניקיון
  • טיפול משפטי בקניית ומכירת נכסי נדל"ן
  • גביית כספים ויצוג בהוצאה לפועל

המידע באתר מובא כמידע משפטי כללי בלבד, המידע אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו.

כל  הסתמכות על המידע המוצג באתר הינה באחריות הגולש בלבד. אין קריאת המידע המוצג ו/או השימוש במידע שבאתר בכדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח.

מומחים בפרסום בגוגל
איל פור בניית אתרים
גלילה לראש העמוד