חוק וסדר ברשת האינטרנט

תארו לכם עולם שבו אתם נתונים בסכנה מתמדת

היית יוצא למערב הפרוע ללא המדריך הנכון? ללא ההובלה הנכונה?

בבוקר יום ראשון רו"ח יוסף הגיע למשרדו ועל מפתן הדלת חכתה לו חבילה.פתיחה מהיר של החבילה גילתה תביעת על 30,000 ש"ח בגין שליחת הודעות דואר אלקטרוני בדיוור ישיר.

מה קורה כאן ? שאל את עצמו רו"ח הנדהם.

על מה תובעים אותי? הרי כל הנושא של משפט באינטרנט לא הוסדר ואינו מוגדר, אז איך אפשר לתבוע אותי ועוד על סכומים כל כך גבוהים?

מספר טלפונים זריזים גילו לרו"ח יוסף כי הסיכון אמיתי, ולמרות שלא ידע על כך, קיימים מספר חוקים שחלים על פעילות באינטרנט. אחד מהם הוא חוק התקשורת בגינו נטען ששלח דיוור כמותי ("ספאם") ועליו לפצות את התובע בסכום עתק של 30,000 ש"ח, למרות שכלל לא ידע על דרישות החוק.

רבים מתייחסים לתחום האינטרנט כמעין מערב פרוע – ארץ ספר בה אין דין ואין דיין. אבל גם במערב הפרוע היו מספר חוקים ברורים שצריך היה להכיר כדי לשרוד : לא גונבים בקר, לא הורגים אדם אלא בדו קרב, לא נוגעים באשה שאינה שלך…

במערב הפרוע מי שהתעלם מהחוק ספג צדק אכזרי כאשר גרר ההמון אותו לקבלת עונש פומבי.
גם באינטרנט מי שאינו מכיר את החוק סופג תביעות, ועלול לשלם סכומים גבוהים עד שילמד להכיר ולהבין מה דורש ממנו החוק לגבי ניהול עסק באינטרנט.
רו"ח יוסף כמו רבים לא טרח לבדוק ולברר מהן דרישות החוק כדי לנהל מערך שיווק באינטרנט, או אף כדי לנהל אתר אינטרנט.

בכל פלטפורמה שיווקית, וגם בעולם האינטרנט יש כללים בהם יש לעמוד וביניהם:

  • חוק הגנת הצרכן – הדורש מדיניות ברורה לרכישה והחזרת מוצרים.
  • חוק התקשורת – המגדיר מה מותר ואסור בשיווק בשליחת הודעות דואר והודעות טקסט.
  • תקנות הנגישות – מחייבות את התאמת אתר האינטרנט לצרכי אנשים בעלי מוגבלויות וקובעות קנס גבוה של   50,000 ש"ח אם לא תהא התאמה.

הדרך הנכונה והיעילה להכיר ולהתאים את האתר והשיווק לדרישות החוק היא בהתחלת תהליך והתאמתו לעולם המשפטי העדכני.

תהליך שיהיה מלווה בעו"ד שישמש לך כמורה הדרך המתאים וידע להוביל אותך בבטחה בין האינדיאנים המחפשים את ראשך, השודדים שמתנפלים על כספך והרמאים שמחפשים למכור לך זהב מזוייף ובמחיר מופקע.

וכל הדרך הזו בשביל להגיע למקום מבטחים!
תהליך ה pro-legal  נועד להוות את המצפן בעולם הדיגיטלי שהוא עולם כל כך לא מוכר וסבוך, עד ההגעה למקום בטוח ולהגנה מיטבית של העסק.
התהליך נבנה על ידי עו"ד שי ארז העוסק בתחום האינטרנט משפטית ושיווקית מזה 25 שנים.

pro-legal – המצפן הדיגיטלי שלך

השארת תגובה